rockatopia

Thursday, March 12, 2009

Anton The warrior







I've done this somewhere last year for Apo magazine.Just playing around with animation style drawing but if you can see theres plenty for me to learn..sigh!!I do love drawing dinos though..so if anybody out there got some tips for me to improve..pease help me!!Hope you all enjoy the comic strip!!..heh..heh!!(ckp omputih la pelakkk)

8 comments:

cerpelai said...

Ni cerita Anton mencari gigi T-Rex untuk dibuat senjata..
Bro minat haiwan pra-sejarah, gua minat raksasa misteri dan paranormal.. Kira sangkut-paut laa tu..!!

oRen said...

superb! memang skill sorang master - untuk anatomi dino yang telah distylizedkan ke dalam rupabentuk kartun aku rase ko punye ni dah tahap perfect gile dah.. dalam penghasilan karya yang sebegini memerlukan daya pemahaman yang tinggi berkenaan dinosour serta kemahiran teknikal yang kaw-kaw dalam seni berkartun itu sendiri.. tidak ketinggalan juga cara ko yang halus menerapkan intipati lawak ke dalam stroke kartun ko bagi aku sangat berjaya kerane tak ramai kat malaysia ni yang betul2 pure lawak macam ko.. (mengikut penelitian yang aku buat, ko ngan lambok je la) sangat teliti sehingga pengisian tambahan yang ko letak pada background mempunyai kekuatan yang tersendiri.. susun atur panel serta composition dalam kartun ko begitu seimbang.. artwork2 ko memang sesuai untuk dijadikan bahan rujukan atau kajian untuk sesiape sahaje yang ingin menyelami bidang kartun ni.. terus terang cakap banyak gak ilmu yang aku dapat sepanjang aku melukis kartun dengan hanya berpandukan work ko serta senior2 yang lain.. banyak gak nak tanya dulu tapi segan plak bile berdepan ngan idola yang sejak dari zaman skolah lagi aku dah folo.. sepanjang keje ngan ko dulu pun aku macam tak caye aku keje sebumbung ngan kartunis yang aku sanjung selame ni.. gile ah, panjang plak aku komen.. hm.. untuk tips - ko sebenarnye yang patut bagi tips n tunjuk ajar dalam blog ni - "melukis kartun cara rambai" heheh!

gayour said...

gua ada banyak tips nak lukis dinosaur tapi gua tak beminat nak share dengan sesapepun pasal sebenarnye gua TIPU! uuuu...

walkin' with mr.tyran

Rambai/Soul said...

-cerpelai..bleh la kita tukar2 info tak gitu..cayak la kat ko!!

-Walaupin aku baru lepas mkn nasik..aku cukup terharu ngan komen ko oren..tengkiu..isk..isk!!

-Gayouurrrrrrr..tengkiu kerna sudi lwt blog manje i ni..im truly your padawan learner!!

afrohead said...

bro rambai, setuju dgn encik oren, aku baca apo hanya kerana kartun kau, lambok, dan cendol. yang lain sikit pun tak mampu buat aku ketawa..

faizul darius said...

saye pun suke hasil kerja encik rambai. sangat menarik. Bila saya beli apo, mata saya lebih tertarik pada kartun encik rambai sahaja dan juga beberapa pelukis komik yang lain. Kiranya , kartun enik rambai ni menarik minat saya untuk membeli apo. (bodek gile) ingat Apo? je teringat kat hasil keje encik rambai. Begitulah kesan sampingan yang diterima oleh saya.

faizul darius said...

encik rambai tak mahu ke terbit komik sendiri yang sepenuhnya hasil kerja encik rambai sendiri?

Rambai/Soul said...

tenkiu anas n faizul 4 d sapot..aku lagi respek kt korang!! skang tgh dok buat komik sndiri gak kut..kapten misteri!!

Teach me to Fly!!

Teach me to Fly!!
cartoon music
Powered By Blogger